Friday, December 11, 2009

Mencari persafahaman

ALOR SETAR - Pasukan Kenari kini memantapkan lagi pemainnya dengan mengadakan perlawanan persahabatan yang dapat membantu pasukan itu mencari rentak permainan yang baik.

Ketua Jurulatih negeri, Ahmad Yusoff berkata, apa yang lebih diutamakan pada perlawanan persahabatan ini adalah untuk mencari kesefahaman dalam kalangan pemain yang akan membantu pasukan Kedah pada Liga Malaysia nanti.

Menurutnya, Kedah telah mengadakan perlawanan persahabatan dengan Perlis di Stadium Darul Aman, kelmarin dan berjaya menewaskan pasukan lawan dengan 2-0.

“Selepas bertemu Perlis, kita dijadualkan akan bertemu dengan pasukan lain seperti Selangor, kita yakin melalui perlawanan ini pemain akan dapat membaca corak permainan rakan pasukan.

“Apa yang saya lihat semasa pasukan itu berentap dengan Perlis kelmarin, pemain menunjukkan rentak permainan yang baik namun pada perlawanan ini kita tidak pentingkan kemenangan,” katanya.

Ahmad berkata, walaupun terdapat tiga orang pemain baru di dalam pasukan Kedah, namun mereka dapat memberi komitmen yang baik kepada pasukan dengan menunjukkan rentak serta persefahaman permainan yang bagus.

Beliau berkata, perlawanan persahabatan ini juga dijadualkan diteruskan sehinggalah musim depan bermula dan diharapkan dengan adanya perlawanan ini Kedah bakal merampas kembali kejuaraan yang pernah mereka rangkul dahulu.

No comments:

Post a Comment