Wednesday, August 4, 2010

United hampakan MSS Kedah


SUGUL... Barisan pemain MSS Kedah jelas kecewa selepas mudah diratah Manchester United pada aksi pembukaan kempen MUPC 2010 di pusat latihan Carrington, Manchester semalam. MSS Kedah tewas 2-1.

MANCHESTER – MSS Kedah memula- kan kempen pada pusingan akhir Kejoha- nan Bola Sepak Piala Premier Manchester United (MUPC) 2010 dengan menen- tang tuan rumah, Manchester United di pusat latihan Carrington semalam.

Pada aksi pembukaan itu. wakil Malay- sia turun dengan misi mencari kemena- ngan bagi mengintai peluang melangkah ke suku akhir.

Impian itu hadir selepas lawan mereka itu tewas 0-3 kepada FC Barcelona pada perlawanan pembukaan Kumpulan 3 pagi semalam.

Namun, hajat mereka tidak kesampaian kerana terpaksa akur dengan kehebatan United meskipun pada satu ketika perlawa- nan seakan-akan berkesudahan seri 1-1.

Begitupun, skuad remaja negara dari Kedah itu tewas 1-2 dan kini perlu menang ke atas wakil Australia, Sutherland Sharks FC pada perlawanan kedua (lewat petang semalam, kira-kira pukul 12 tengah malam waktu Malaysia).

Meskipun tewas, skuad bimbingan Barkis Ismail itu tampil dengan aksi yang me- yakinkan, namun kesilapan yang dilaku- kan barisan pertahanan pada separuh masa kedua membawa padah.

Kedudukan terikat tanpa jaringan pada separuh masa pertama sebelum United membuka jaringan untuk menjadikan kedudukan 1-0.

Bagaimanapun, ia tidak kekal lama kerana MSS Kedah pantas menyamakan ke- dudukan menerusi gerakan solo, Adam Aidil Iskandar Rosli.

Ketika perlawanan hanya tinggal tiga minit lagi untuk tamat, kelekaan jentera pertahanan MSS Kedah mengundang padah.

United bijak meloloskan diri daripada kelemahan itu untuk menjaringkan gol ke- menangan menerusi John Pritchard dan hasrat wakil Malaysia untuk sekurang-kurangnya mencuri satu mata daripada perlawanan itu musnah.

“Kami terlalu hampir untuk mengikat United tetapi kesilapan pada minit-minit terakhir itu membawa padah. Pertahanan leka dan akibatnya kami kehilangan mata,” kata Barkis.

Secara keseluruhannya, beliau berpuas hati dengan aksi yang dipamerkan oleh anak-anak buahnya sepanjang perlawanan tersebut kerana tampil yakin untuk menyaingi lawan mereka yang lebih berpengalaman itu.

Pada pusingan akhir ini, MSS Kedah diundi dalam Kumpulan 3 bersama tuan rumah, Manchester United, FC Barcelona (Sepanyol), Alta Loma Arsenal FC (Amerika Syarikat) dan Sutherland Sharks FC (Australia).

Dua pasukan teratas setiap kumpulan layak ke pusingan suku akhir

No comments:

Post a Comment