Sunday, November 29, 2009

Kenari Bangkit

ALOR SETAR- Skuad Kenari mengadakan latihan bagi memperlengkapkan diri pemain dengan teknik sepakan yang betul bagi memastikan kejuaraan Liga Malaysia musim depan adalah milik Kedah.

Ketua Pasukan Bola sepak Kedah, Victor Andrag berkata, pasukan ini telah memulakan latihan sejak tiga bulan yang lalu iaitu enam hari seminggu dengan menekankan aspek stamina dan fizikal.

Menurutnya, latihan yang dijalankan itu juga adalah latihan yang biasa dijalankan sebelum ini namun aspek tersebut amat ditekankan oleh jurulatih pasukan, Ahmad Yusof agar pemain dapat mengekalkan stamina dalam diri mereka.

“Latihan yang dijalankan sama seperti sebelum ini namun kedua aspek itu lebih ditekankan setiap kali latihan kerana stamina dan fizikal amatlah penting bagi memastikan pemain tidak akan hilang fokus sewaktu beraksi nanti.

“Walaupun latihan kali ini dijalankan bersama jurulatih baru namun semua pemain tidak mempunyai masalah dengan latihan yang diberikan oleh beliau,” katanya.

Victor berkata, pasukan Kedah juga tidak ada masalah sewaktu menjalani latihan bersama jurulatih baru kerana latihan yang dijalankan masih lagi sama dengan latihan yang dijalankan oleh jurulatih terdahulu, Mohd Azraai Khor Abdullah.

Sementara itu, beliau berkata, pasukan Kedah yang baru memenangi anugerah Pasukan Legenda Negeri Kedah pada majlis Malam Persatuan Bola sepak Kedah (KFA) telah memberikan satu suntikan baru kepada pasukan itu.

Victor berkata, anugerah yang diperoleh oleh pasukan itu merupakan hasil kemenangan yang diperoleh pada 2007 dan 2008 itu juga mampu meningkatkan semangat pasukan itu menjuarai Liga Malaysia musim depan.

No comments:

Post a Comment