Monday, November 30, 2009

Suku Akhir Piala Emas Raja-raja

inga Selatan rantai PDRM


ANTARA aksi menarik pada perlawanan suku akhir pertama antara PDRM (jersi biru) dengan Singapura di padang Pulapol petang semalam.





POLIS Diraja Malaysia (PDRM) gagal memanfaatkan kelebihan beraksi di laman sendiri setelah seri 1-1 dengan Singapura di Padang Pulapol, Jalan Semarak pada saingan suku akhir pertama Puncak Piala Emas Raja-Raja 2009 petang semalam.

Malah PDRM gagal menggunakan kelebihan berdepan lawan yang beraksi hanya sembilan pemain pada 20 minit terakhir perlawanan.

Biarpun PDRM memperagakan corak permainan kemas yang diterajui pemain Liga Super yang bertindak selaku kapten pasukan, Mohd. Fauzi Abdul Majid, namun ketumpulan jentera serangan menyaksikan beberapa peluang awal berakhir begitu sahaja.

Manakala Singapura yang diperkuatkan enam bekas pemain kebangsaan, Rafi Ali, Nazri Nazir, Mohd Mardani, Dalis Supait, Ali Imran Omar dan Nahar Daud, dilihat menggunakan taktik serangan balas pantas bagi memecah benteng kebal PDRM.

Bagaimanapun pada minit ke-36, penjaga gol Singapura, Riduan Barudin dilayangkan kad merah oleh pengadil Mohd. Yusof Mohd. Karim setelah mengasari penyerang PD- RM, Mohd. Ariff Azhar.

Sungguhpun beraksi dengan 10 pemain, rentak permainan Singapura masih mampu menggugat benteng pertahanan PDRM.

Akhirnya pada minit ke-45, berpunca daripada gerakan sebelah kiri di luar kawasan penalti PDRM, Nazri Nasir melepaskan rembatan kencang yang gagal diselamatkan oleh penjaga gol PDRM, Nur Hisham Hashim.

Tempo PDRM semakin kemas pada separuh masa kedua dan hasil- nya pada minit ke-58, Khairul Izuan Abdullah menjaringkan gol penyamaan PDRM.

Pertemuan suku akhir kedua di antara kedua-dua pasukan akan berlangsung pada Sabtu ini di Stadium Jalan Besar, Singapura.

Sementara itu, di Stadium Utama Negeri, Kangar petang semalam, Perlis turut gagal menggunakan kelebihan di gelanggang sendiri setelah seri 2-2 dengan ATM.

Perlis mendahului 2-0 melalui dua jaringan Mohd Faiz Subri pada minit ke-20 dan 59.

ATM merapatkan kedudukan pada minit ke-72 hasil jaringan sendiri Somchat Narong sebelum Badrol Hisham Sopian menyamakan kedudukan buat ATM pada minit ke-76.

Di Stadium Sultan Muhammed IV, Kota Bharu malam tadi pula, Kelantan dan Kedah terikat tanpa jaringan pada aksi yang berlangsung di atas padang licin dan hujan renyai-renyai.

Kelantan memiliki beberapa peluang terbaik terutama menerusi penyerang utama mereka, Azlan Ismail tetapi gawang Kedah tetap gagal dibolosi sehingga tamat perlawanan.

Manakala di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin malam tadi, Johor mendapat bekalan selesa apabila berjaya menewaskan Kuala Lumpur 3-1.

No comments:

Post a Comment