Sunday, March 8, 2009

IBARAT sudah jatuh ditimpa tangga.


Itulah nasib yang dialami juara treble, Kedah yang akan memulakan kempen Piala AFC menentang kelab Vietnam, Hanoi ACB di Stadium Hang Day, Vietnam Selasa ini.

Sudahlah tiada bantuan pemain import, skuad Kenari itu kini mungkin terpaksa tidak dapat menurunkan kesebelasan terbaik apabila beberapa tonggak utamanya mengalami kecederaan.

Kedah yang diundi berada dalam Kumpulan G Piala AFC kehilangan dua penyerang dan seorang pemain tengah.

Ketua jurulatih Kedah, Mohd. Azraai Khor Abdullah berkata, pemain yang mungkin tidak dapat dibawa ke Vietnam ialah Farizal Rozali, Saramsak Kram dan Fadly Baharom.

"Farizal masih mengalami kecederaan di bahagian buku lali dan seorang lagi penyerang, Saramsak masih dirawat di Pusat Perubatan Kedah (KMC) kerana menjalani pembedahan lutut.

"Fadly pula masih mengalami kecederaan hamstring dan masih tidak bersedia," katanya ketika dihubungi Kosmo! Ahad semalam.

Jelasnya, walaupun terpaksa melupakan khidmat ketiga-tiga pemain berkenaan, namun dia masih percaya dengan kredibiliti pemain yang ada bagi mencipta kejutan di gelanggang lawan.

Katanya, Kedah masih mampu menyandarkan harapan kepada Khyril Muhymeen Zambri dan Faizal Abu Bakar untuk menggegar gawang lawan.

"Kami pernah beraksi di tempat lawan dalam saingan AFC tahun lalu dan kali ini saya rasa pemain dapat melakukan yang terbaik untuk memungut tiga mata penuh," jelasnya.
--------------------
Pendapat Hijau Kuning
- Pihak FAM perlu membatalkan segera syarat yang hanya untuk meraihkan populariti semata-mata.. Sedangkan ia memberi kesan yang amat negatif kepada bola sepak negara..Kedah merupakan wakil negara dan akan menjaga nama baiki Malaysia.. Namun dengan syarat yang diberi ini..pasti menyusahkan kedah berhadapan dengan pasukan negara lain yang dibarisi pemain import..

No comments:

Post a Comment