Tuesday, March 23, 2010

Terengganu kerja keras persiapan jumpa Kedah

KUALA TERENGGANU - Terengganu yang berjaya melangkah ke saingan separuh akhir saingan Piala FA kini menjalani latihan keras sebagai persiapan menentang Kedah pada 30 Mac ini.

Jurulatih pasukan Penyu, Irfan Bakti berkata, beliau masih belum memikirkan taktik atau strategi untuk perlawanan akan datang.

''Kita baru memulakan latihan hari ini kerana kita rehat selama sehari selepas perlawanan dengan T-Team di Stadium Ismail Nasiruddin Shah, Sabtu lalu.

''Saya tak rancang apa-apa lagi. Saya nak adakan latihan selama seminggu sebelum mengatur apa-apa rancangan," katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Beliau berkata, anak-anak buahnya itu diberikan rehat selepas berjaya mencatatkan kejayaan mengalahkan T-Team 4-1 dalam perlawanan suku akhir kedua Piala FA.

Katanya, beliau bangga dengan persembahan barisan pemainnya pada malam itu walaupun tewas pada perlawanan suku akhir pertama dua minggu lalu.

''Terengganu menang kerana semua pemain memberikan fokus dan persembahan terbaik.

''Semangat mereka memang luar biasa dan inilah yang mendorong kepada kemenangan tersebut," ujarnya.

Irfan memberitahu, beliau ingin melihat anak buahnya mengekalkan semangat tersebut dalam menghadapi pasukan lawan sehingga ke peringkat akhir.

Terengganu bakal menentang Kedah pada separuh akhir manakala satu lagi aksi separuh akhir akan menemukan Selangor dengan Negeri Sembilan.
23 Mac 2010

No comments:

Post a Comment