Thursday, May 14, 2009

Dah makin garang dah


KEJAYAAN Kedah menewaskan Pulau Pinang 2-1 dalam saingan Liga Super di Stadium Batu Kawan kelmarin boleh dianggap satu amaran kepada pasukan lain dalam Liga Super.

Kemenangan itu yang membawa skuad Kenari ke kedudukan ketiga liga dengan dipisahkan lima mata daripada pendahulu, pastinya memberikan saingan sengit kepada pasukan lain seperti Negeri Sembilan, Kelantan dan Selangor.

Tanggapan awal pengkritik bahawa Kedah gagal untuk mengekalkan gelaran Liga Super mungkin boleh dihentikan.

Menurut pengendali pasukan Hijau Kuning itu, Mohd. Azraai Khor Abdullah, berkat kesabaran dan usaha pemain dan barisan jurulatih, pasukan berkenaan kembali berada di kelompok terbaik ketika ini.

"Kritikan yang dilempar sebelum ini telah mendorong pemain untuk berusaha lebih keras bagi memenangi setiap perlawanan termasuk saingan malam tadi (kelmarin).

"Saya meminta pemain mengekalkan momentum kemenangan ini sehingga Kedah muncul sebagai juara liga," katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Jelasnya, mengenai perlawanan itu pula, pasukannya telah menghadapi cabaran sengit daripada pasukan lawan.

"Tiga mata ini cukup bermakna buat kami apabila berjaya merampas kedudukan ketiga.

"Usaha kami selepas ini adalah untuk terus mengejar pasukan di atas dan berharap momentum kemenangan ini dapat dikekalkan," katanya.

Pada aksi kelmarin, Kedah memperoleh dua gol menerusi Mohd Khyril Muhayameen Zambri dan Mohd. Azrul Ahmad.
14 MEI 09/KOSMO

No comments:

Post a Comment