Friday, October 16, 2009

Biarlah Azraai Pergi...


Azizan yang juga Presiden Persatuan Bola Sepak Kedah (KFA) bagaimanapun berkata, pihaknya akan mengkaji surat peletakan jawatan Mohd Azraai terlebih dahulu sebelum membuat sebarang keputusan sama ada menerima atau menolak peletakan jawatan jurulatih itu.

Sementara itu, pengurus pasukan Kenari, Datuk Khazali Din berkata, beliau tidak akan memaksa Mohd Azraai meneruskan khidmatnya jika jurulatih itu sudah hilang minat dan semangat untuk berbuat demikian.

“Dalam perkara ini, kita tidak boleh memaksa jika dia sudah tidak berminat. Saya katakan begini kerana keadaan mungkin tidak akan menjadi lebih baik jika dia kembali kepada pasukan dalam keadaan tidak bersemangat dan tidak ada komitmen,” katanya.

Menurutnya, beliau mahukan seorang jurulatih yang mampu memberikan komitmen sepenuhnya kepada pasukan Kedah .

“Saya tidak rasa Azraai letak jawatan sebab kekalahan Kedah tetapi saya rasa, mungkin dia sudah rasa tidak selesa untuk terus membimbing skuad Kenari .

“Bagi saya, kekalahan adalah perkara biasa dalam perlawanan, kadang-kadang berhasil, kadang-kadang tidak berhasil. Jadi jangalanlah jadikan alasan kekalahan itu untuk meletak jawatan,” katanya.

Khazali berkata, beliau hanya menerima keputusan yang dibuat oleh Mohd Azraai dan beliau tidak akan memaksa jurulatih itu untuk kembali kepada skuad Kenari

Semalam, Mohd Azraai menyerahkan surat peletakan jawatan sebagai ketua jurulatih Skuad Kenari berikutan kegagalan pasukan Kedah layak ke suku akhir Piala Malaysia musim ini.

No comments:

Post a Comment