Monday, October 5, 2009

Misi sukar menanti Kedah di Selayang


ATAS kertas, memang sukar bagi juara treble, Kedah untuk melangkah ke suku akhir Piala Malaysia.

Namun, mereka belum mahu menyerah kerana masih ada tiga lagi perlawanan untuk diharungi dalam saingan peringkat Kumpulan E.

Malam ini, skuad Kenari itu mahu menang ke atas Angkatan Tentera Malaysia (ATM) pada perlawanan yang akan berlangsung di Stadium Majlis Perbanda- ran Selayang.

Mereka hanya mahu tiga mata bagi mengembalikan keyakinan semua pemain dalam pasukan.

Jurulatih, Mohd. Azraai Khor Abdullah berkata, skuadnya perlu bermain habis-habisan bagi mencapai kemenangan biarpun sedar bakal menghadapi saingan sengit daripada lawan yang turut mahu melakar kejutan.

Katanya, walaupun sukar bagi Kedah untuk meraih sembilan mata daripada baki tiga perlawa- nan ini tetapi sasaran itu perlu dicapai bagi menghidupkan peluang.

"Saya akui keadaan kami agak tenat ketika ini. Pemain perlu 'all out'. Mereka tiada pilihan melain- kan menang dalam kesemua tiga perlawanan pusingan kedua ini," katanya kepada Kosmo! semalam.

Pada perlawanan di Stadium Darul Aman lalu, Kedah yang cuma sekadar meraih satu mata mencatat keputusan seri 1-1 dengan ATM.

Laluan Kedah ke suku akhir akan tertutup seandainya tewas lagi malam ini.

Selepas mengharungi tiga perlawanan pusingan pertama, Kedah hanya meraih satu mata untuk menduduki tempat tercorot Kumpulan E.

Azraai memberitahu, moral pemain ketika ini berada di tahap yang baik biarpun kecewa dengan keputusan yang dicatat pada tiga perlawanan sebelum ini.

Katanya, bagi mencapai kejayaan itu, pemain perlu memberi komitmen 110 peratus, fokus dan komited terhadap permainan.

"Pemain tahu peranan mereka. Manfaatkan peluang dengan baik dan jangan leka ketika bertahan," katanya.

Selepas beraksi di Selayang, Kedah akan menanti kunjungan Kelantan di Alor Setar dan selepas itu akan bertandang ke Seberang Perai untuk menentang Pulau Pinang.
Kosmo 6 Okt 2009

No comments:

Post a Comment