Sunday, October 4, 2009

Ustaz Azizan Kecewa


KECEWA.

Begitu luahan orang kuat Persatuan Bola Sepak Kedah (KFA) mengenai prestasi skuad Kenari dalam saingan Piala Malaysia musim ini yang ketika ini berada di tangga tercorot kumpulan E.

Bagi Presiden KFA, Datuk Seri Azizan Abdul Razak, prestasi skuad itu perlu dikaji dan dibuat bedah siasat bagi mencari puncanya.

Katanya, pasukan Kedah belum tersingkir lagi dalam saingan dan berharap prestasi itu dapat dibaiki segera.

"Kecewa. Kekalahan itu ada alasannya, seperti ketika kalah kepada Kelantan ada masalah teknikal. Apa pun kita perlu kaji apa masalahnya," katanya ketika ditemui pemberita pada majlis rumah terbuka Aidilfitri di Alor Setar semalam.

Dalam tiga perlawanan, Kedah sekadar meraih satu mata setelah seri 1-1 dengan Angkatan Tentera Malaysia (ATM), tewas 1-0 kepada Kelantan dan malam kelmarin kalah 1-0 kepada Pulau Pinang.

Azizan turut menafikan kemerosotan pasukan itu berpunca daripada masalah dalaman persatuan, sebaliknya memberitahu, hal berkaitan kebajikan pemain dijaga dengan baik oleh pengurusan.

Malah katanya, urusan pembayaran gaji dibuat mengikut jadual dan kerajaan negeri sentiasa mengambil berat hal itu.

"Gaji cukup, pengurusan bagus malah antara yang terbaik di negara ini," katanya.

Menyentuh kelewatan Kedah menguruskan pemain pinjaman bagi saingan musim ini, Azizan memberitahu, beliau tidak pasti berhubung pengendalian proses tersebut, namun perkara itu perlu dikaji.

Kedah Lanie 5 Oktober 2009

No comments:

Post a Comment