Sunday, April 5, 2009

Kedah hampakan penyokong


ALOR SETAR - Skuad Kenari menghampakan harapan 30,000 penyokong setianya yang membanjiri Stadium Darul Aman apabila Kedah tunduk 1-2 kepada Kelantan pada perlawanan Liga Super kelmarin.

Namun hujan tidak mematahkan semangat penyokong Kedah yang terus memberi sokongan pasukan tuan rumah yang bermula garang.

Aksi bertenaga pasukan Kedah yang mengatur serangan akhirnya berjaya membuahkan hasil apabila Badrol Bakhtiar berjaya menjaringkan gol menerusi sepakan penalti pada minit ke-39.

Namun kegembiraan penyokong Kedah tidak lama apabila corak permainan pasukan tuan rumah mula goyah pada babak kedua perlawanan.

Akibatnya Kelantan berjaya menyamakan kedudukan menerusi Mohd Nor Farhan pada minit ke-61 sebelum Khalid Jamlus memastikan pelawat pulang dengan tiga mata penuh menerusi gol pada tiga minit terakhir perlawanan.

''Kita sepatutnya boleh mendahului Kelantan dengan dua atau tiga gol pada babak pertama kerana aksi cemerlang yang ditunjukkan pemain. Namun semuanya tidak berhasil kerana ada pemain yang gopoh untuk menjaringkan gol,'' ujarnya semalam.

No comments:

Post a Comment