Friday, April 3, 2009

Sang Kenari Enggan Tertekan


KEDAH tidak mahu memberi tekanan kepada pemainnya apabila skuad Hijau Kuning itu menghadapi Kelantan dalam saingan Liga Super di Stadium Darul Aman, Alor Setar malam ini.

Mereka akan turun seperti biasa dengan mengekalkan momentum kemenangan seperti mana yang dipamerkan sebelum ini.

Begitu komen penolong pengurus pasukan Kedah, Syed Khairol Anuar Syed Abidin yang tidak mahu barisan pemain skuad Kenari tertekan untuk mencapai kemenangan.

Katanya, kekuatan kedua-dua pasukan dilihat seimbang dan peluang untuk meraih tiga mata penuh juga terbuka.

"Tetapi Kedah mempunyai kelebihan apabila pemain mula menunjukkan peningkatan prestasi serta keberkesanan jentera peng- gempur dalam beberapa perlawanan sebelum ini.

"Kami mempunyai pemain muda dan berpengalaman dan itu adalah kelebihan yang ada untuk menyekat hasrat Kelantan," katanya kepada Kosmo! semalam.

Jelasnya, walaupun menyedari perlawanan tersebut agak sukar tetapi sasaran mereka adalah untuk mendapatkan jaringan awal kerana ia akan membantu melonjakkan semangat pemain.

Syed Khairol juga berharap agar pemainnya tidak mudah leka dan mengambil mudah dengan pergerakan lawan kerana ia boleh memakan diri sendiri.

Tambahnya, para pemain harus menggandakan usaha kerana Kelantan yang dibarisi beberapa pemain berpengalaman pasti mahu bangkit bagi menebus kekalahan mereka kepada Negeri Sembilan sebelum ini.

No comments:

Post a Comment