Saturday, April 4, 2009

Kedah tumbang di Darul Aman

HASRAT Kedah untuk mencatat kemenangan ketujuh dalam kempen Liga Super tidak kesampaian apabila tewas 1-2 kepada Kelantan pada aksi di Stadium Darul Aman, Alor Setar malam tadi.

Terdahulu, keadaan hujan renyai sebelum perlawanan berlangsung tidak menghalang kira-kira 30,000 penyokong skuad Kenari untuk membanjiri stadium.

Daripada jumlah itu, hampir 100 penyokong Kelantan turut berada di ruang stadium terbabit untuk memberi sokongan kepada wira mereka.

Kedah dilihat lebih menyegat mengatur serangan sejak wisel permulaan ditiupkan pengadil perlawanan, Ibrahim Mohd.

Tuan rumah hampir membuka jaringan pada minit ke-22, namun pertembungan satu lawan satu antara Badrol Bakhtiar dengan penjaga gol Kelantan, Mohd. Halim Napi gagal membuahkan hasil.

Kelantan yang dibarisi pemain berpengalaman juga tidak kurang hebatnya apabila mengatur serangan balas bagi menguji kemampuan penjaga gol Kedah, Helmi Eliza Elias.

Hasil usaha keras pemain muda Kedah akhirnya berbalas apabila Badrol Bakhtiar menyempurnakan sepakan penalti pada minit ke-39.

Bersambung babak kedua, semangat juang pemain Kedah ternyata masih belum luntur apabila gawang Kelantan masih dihujani percubaan merbahaya penyerang tuan rumah.

Enggan menyerah kalah dengan mudah, Kelantan bangkit menyamakan kedudukan pada minit ke-61 menerusi Mohd. Nor Farhan.

Empat minit berselang, Kelantan sekali lagi membolosi gawang Kedah menerusi jaringan bekas penyerang kebangsaan. Khalid Jamlus.

Usaha Kedah untuk menyamakan kedudukan bagaimanapun tidak kesampaian apabila keputusan itu kekal hingga tamat perlawanan-KOSMO!

No comments:

Post a Comment